KANGUREK centrum terapii to miejsce dla wszystkich dzieci, które poprzez ćwiczenia i zabawę chcą sukcesywnie rozwijać swoje możliwości i umiejętności. To miejsce dla dzieci zdrowych, które chcą odnaleźć lub rozwinąć swoją pasję, a także dla dzieci, które wymagają szczególnej opieki i zaangażowania ze strony terapeutów. KANGUREK to również miejsce dla młodzieży i dorosłych, którzy potrzebują specjalistycznego wsparcia, aby w pełni cieszyć się zdrowiem.

Zdrowie jest najcenniejszym, co posiadamy w życiu, dlatego konieczne jest już od najmłodszych lat dbanie o swój organizm oraz usprawnianie swojego ciała i funkcji. Szereg błędów popełnionych w pierwszych latach życia i okresie szkolnym ma ogromny wpływ na późniejsze, dorosłe życie. Nawet najmniejsze wady u dzieci w przyszłości mogą być przyczyną poważnych powikłań chorobowych.

KANGUREK centrum terapii w swoim zespole skupia starannie wybranych specjalistów, którzy swoim doświadczeniem, wiedzą, umiejętnościami oraz pozytywnym i empatycznym nastawieniem gotowi są w każdej chwili pomóc każdemu potrzebującemu dziecku.

Nasz zespół

Agnieszka Świątek
pedagog, fizjoterapeuta

Moją pasją jest dziecko, jego rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny. Z tej pasji powstała myśl stworzenia kompleksowego centrum terapii, gdzie każdy mały człowiek i jego bezpośrednie otoczenie uzyska wsparcie i pomoc.

Z wykształcenia jestem fizjoterapeutą, pedagogiem, terapeutą Integracji Sensorycznej oraz terapeutą zajęciowym. W pracy łączę wiedzę z zakresu fizjoterapii i pedagogiki. Od wielu lat szkolę się intensywnie, aby zapewnić swoim pacjentom odpowiednią terapię i pracę zgodną z najnowszymi osiągnięciami medycznymi. Stale dbam również o zakup najnowocześniejszego sprzętu do terapii i diagnozy naszych pacjentów.

Szkolenia i wystąpienia medialne, działania charytatywne:

  • Diagnostyka i terapia skolioz wg. Metody FITS — Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz 2019 r.
  • Kurs III Modułowy – Terapia osteopatyczna w pediatrii 2019 r.
  • Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Stóp na neurofizjologicznych podstawach wg Barbary Zukunft-Huber 2018 r.
  • Kurs Diagnostyki i Terapii Neurorozwojowej Niemowląt wg koncepcji NDT-Bobath – kurs zaawansowany w wymiarze 104 godzin 2018 r.
  • Konferencja Naukowa SI – Modulacja Sensoryczna- Neurobiologiczny proces od narodzin do starości 2018 r.
  • Uzyskanie zaświadczenia Krajowej Izby Fizjoterapeutów o prawie wykonywania zawodu fizjoterapeuty o numerze 7158 2017 r.
  • Konferencja Naukowo- Szkoleniowa zorganizowana przez Zarząd PSTIS – Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego 2017 r.
  • Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej w Józefowie – Studia Podyplomowe „Zarządzanie Oświatą” 2017 r.
  • Certyfikat udziału w szkoleniu z zakresu pierwszej pomocy BLS BASIC LIFE SUPPORT 2017 r.
  • Udział w IV Ogólnopolskim Tygodniu Bezpłatnych Konsultacji SI 2017 r.
  • Konferencja Naukowa Polskiego Stowarzyszenia NDT-BOBATH „Wieloprofilowe podejście do budowania kontroli motorycznej i kontroli postawy u dzieci” 2016 r.
  • Warsztat Stowarzyszenia NDT-BOBATH „Terapia u niemowlaków z asymetrią o różnej etiologii” 2015 r.
  • Szkolenie PSTIS „Trening astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne” 2014 r.
  • Udział w Międzynarodowym Kongresie EBTA 2014 r.
  • Szkolenie PSTIS – Autorski Program Łagodnej Stymulacji Rozwoju Noworodków i Niemowląt CCC-SKS 2014 r.
  • Udział w Ogólnopolskim Tygodniu Bezpłatnych Konsultacji z zakresu Integracji Sensorycznej 2013 r.
  • Podstawowe Szkolenie z terapii psychomotorycznej wg. Procus i Block 2013 r.
  • Olsztyńska Szkoła Wyższa im. J. Rusieckiego w Olsztynie „Terapia Zajęciowa” Studia Podyplomowe z oceną bardzo dobrą 2012 r.
  • Certyfikat ukończenia kursu podstawowej pierwszej pomocy 2012 r.
    Warsztaty Terapii Neurorozwojowej NDT-BOBATH „Dziecko wiotkie. Terapia oddechowa” 2012 r.
  • Szkolenie I stopnia z Terapii Integracji Sensorycznej „Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej” 2011 r.
  • Certyfikat ukończenia dwustopniowego szkolenia w wymiarze 188 godzin i zadania egzaminu. Uzyskanie uprawień terapeuty Integracji Sensorycznej. Uzyskanie kwalifikacji do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii Integracji Sensorycznej 2011 r.
  • Certyfikat ukończenia i zdania egzaminu końcowego Kursu Podstawowego NDT-BOBATH Terapia Neurorozwojowa w zakresie 360 godzin 2011 r.
  • Certyfikat ukończenia szkolenia „Ocena Neurorozwojowa Niemowląt — Wczesna Interwencja” 2011 r.
  • Certyfikat „Kurs Podstawowy KinesiologyTaping” 2011 r.
  • Polska Szkoła Masażu Shantala — kurs instruktorski 2010 r.
  • Liczne wystąpienia w „Pytaniu na Śniadanie” jako ekspert w fizjoterapii pediatrycznej, współpraca z Fundacją Polsat. Liczne artykuły na łamach prasy m.in. DOBRA MAMA.
Ewa Nowak (Urban)
fizjoterapeuta

Jestem fizjoterapeutą, specjalistą w dziedzinie skolioz, wad postawy i deformacji kręgosłupa u dzieci (choroba Scheuermanna, skoliozy idiopatyczne, nerwowo-mięśniowe, ZZSK, zaburzenia krzywizn kręgosłupa w płaszczyźnie strzałkowej – pogłębienie/spłycenie lordozy, kifozy). Moją pasją jest ortopedia dziecięca. W swojej pracy kładę duży nacisk na budowanie efektywnej współpracy pomiędzy dzieckiem i rodzicami, ponieważ to od ich zaangażowania zależy efektywność terapii. Leczenie deformacji kręgosłupa  to proces wymagający czasu i cierpliwości, jednak przynoszący spektakularne efekty. Wierzę, że moje zaangażowanie w pracę przełoży się na zwiększenie wiedzy i świadomości o wpływie nawyków ruchowych na zdrowie ciała i samopoczucie wśród moich pacjentów oraz ich bliskich.

Wykształcenie, szkolenia, osiągnięcia: absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie kierunku fizjoterapia (studia I i II stopnia), Terapeuta Funkcjonalnej Indywidualnej Terapii Skolioz i Wad Postawy (FITS, FITS MASTER), terapeuta metody SKOL-AS – uczestnik kursu „Innowacyjność w korekcji skolioz – metodyka i aparatura SKOL-AS”, uczestnik cyklu konferencji naukowych FORUM PRAKTYKÓW SKOLIOZY, laureatka IX miejsca Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Młodych Fizjoterapeutów (2017 r.).

 
 
Katarzyna Kaczmarska
psycholog

Jestem psychologiem dziecięcym, absolwentką Wydziału Psychologii UW. Świadczę usługi w zakresie diagnostyki i poradnictwa psychologicznego od ponad 12 lat. Prowadzę terapię dzieci i młodzieży w zakresie: trudności adaptacyjnych, zaburzeń lękowych, zaburzeń depresyjnych, rehabilitacji funkcji poznawczych, pracy z dziećmi we wczesnych okresach rozwojowych — dziećmi niepełnosprawnymi bądź zagrożonymi niepełnosprawnością (z grupy ryzyka ciążowo-okołoporodowego), pracy z dziećmi z wadą słuchu i z innymi problemami rozwojowymi. Prowadzę również zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju oraz trening umiejętności społecznych.

Agnieszka Budyńska
fizjoterapeuta

Jestem fizjoterapeutką z prawie dziesięcioletnim doświadczeniem nie tylko z wykształcenia, ale przede wszystkim z powołania. W pracy przyświeca mi motto: „Jeżeli stoisz w miejscu – to się cofasz”, dlatego też nieustannie się szkolę i poszerzam swoje horyzonty. Obecnie specjalizuje się w terapii kobiet, w szczególności w terapii dna miednicy, rozejściu mięśnia prostego brzucha, bliznach po cesarskim cięciu i pooperacyjnych. Prywatnie: kobieta z pozytywnym nastawieniem do życia, a przede wszystkim dumna mama 10-letniej Lenki i małego Leona.

Wykształcenie i szkolenia: absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku fizjoterapia, kompleksowa terapia blizny, rozstęp Mięśnia Prostego Brzucha (DRA), rehabilitacja dysfunkcji dna miednicy mniejszej, wprowadzenie do rehabilitacji dna miednicy mniejszej, nietrzymanie moczu u kobiet, podejście osteopatyczne w terapii dna miednicy, trening dna miednicy, moduł I i II (kobieta), moduł II (mężczyzna) według metody Bebo, aktywność fizyczna kobiet po porodzie.


Arkadiusz Adamecki
pedagog, terapeuta integracji sensorycznej

Jestem pedagogiem w zakresie pedagogiki: ogólnej, leczniczej, terapeutycznej, resocjalizacyjnej, oligofrenopedagogiki, zarządzania i organizacji w oświacie, a także specjalistą wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka; hipoterapeutą; terapeutą integracji sensorycznej; licencjonowanym terapeutą behawioralnym. Terapią zajmuję się od 2004 r. Od 2012 r. jestem terapeutą i dyrektorem Specjalnego Przedszkola Terapeutycznego im. Sue Ryder w Warszawie. Współpracuję z poradniami, przychodniami, placówkami zajmującymi się edukacją i wychowaniem dzieci oraz uczelniami wyższymi. W 2013 r. zostałem uhonorowany za pracę na rzecz najmłodszych odznaką „Przyjaciel Dziecka” nadaną przez Zarząd Główny Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

W Centrum Terapii Kangurek pracuję od 2015 r. prowadząc diagnozę i terapię integracji sensorycznej, konsultacje behawioralne, poradnictwo wychowawcze, szkolenia praktyczne dla kadr i rodziców.

W wolnym czasie oddaje się teatrowi, tańcowi, majsterkowaniu, pracy w ogrodzie oraz zwierzętom. Hoduję i wystawiam psy rasy Cavalier King Charles Spaniel, Mops, Porcelaine i jestem członkiem Związku Kynologicznego w Polsce (FCI).

Justyna Suchecka
fizjoterapeuta

Jestem z wykształcenia fizjoterapeutką. Specjalizuję się w neurologii dziecięcej. Od 2016  pracuję w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii na oddziale Rehabilitacji Neurologicznej oraz Rehabilitacji Narządu Ruchu. Pracuję z pacjentami prowadząc fizjoterapię w schorzeniach neurologicznych (zaburzone napięcie mięśniowe, mózgowe porażenie dziecięce oraz inne choroby ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego).

Wykształcenie i kursy: absolwentka Wyższej Szkoły Społeczno- Przyrodniczej im. Wincentego Pola w Lublinie, magisterskie w kierunku fizjoterapia, skoliozy idiopatyczne – etiopatogeneza, diagnostyka i podstawowe zasady leczenia zachowawczego, rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0-12 miesięcy, osteopatia w pediatrii i  neonatologii.

Aneta Chmiel – Szejka
psycholog, terapeuta integracji sensorycznej

Psychologia od zawsze była moją pasją, a już na studiach praca z dzieckiem i rodziną stały się moim kierunkiem w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia. Obecnie prowadzę konsultacje małych dzieci pod kątem problemów rozwojowych, przeprowadzam diagnozy funkcjonalne, zajmuje się terapią dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera, całościowymi zaburzeniami rozwoju, zaburzeniami lękowymi, terapią integracji sensorycznej, prowadzę treningi umiejętności społecznych oraz zajmuje się pracą z dziećmi z trudnymi zachowaniami. Pracowałam w przedszkolach z oddziałami terapeutycznymi dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, przedszkolu integracyjnym- gdzie pełniłam funkcję psychologa- terapeuty i kierownika zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w Centrum Terapii Autyzmu i Szkole Podstawowej na stanowisku psychologa.

Wykształcenie i kursy: psychologia kliniczna na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, oligofrenopedagogika, w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego zmierzającego do uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty i Doradcy Systemowego małżeństw, par i rodzin, trener umiejętności społecznych, trzystopniowy kurs terapii behawioralnej, kurs terapii ręki, terapeuta Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

Paula Karolak
fizjoterapeuta

Jestem magistrem Fizjoterapii Sportowej hiszpańskiego Uniwersytetu Kardynała Herrera (Universidad CEU Cardenal Herrera) oraz absolwentką studiów licencjackich na Akademii Wychowania Fizycznego im Józefa Piłsudskiego w Warszawie na kierunku Fizjoterapia. Do zaoferowania mam szeroką wiedzę oraz znajomość różnych metod leczenia fizjoterapeutycznego, takich jak terapia manualna, kinezyterapia, kinesiotaping, fizykoterapia, suche igłowanie, FITS.

Wiedza ta była zdobywana podczas zajęć na uczelniach w Polsce i Hiszpanii. Dzięki praktykom zawodowym w różnych placówkach medycznych miałam możliwość rozwinięcia swoich umiejętności pracując z pacjentami o różnej kondycji psychofizycznej. Byli to pacjenci w szpitalach, klinikach, ale również na boiskach sportowych.

W trakcie swojej edukacji zdobywałam doświadczenie w:
– terapii manualnej osteopatycznej i neurodynamicznej,
– bandażu funkcjonalnym,
– odzyskiwaniu funkcji sportowych,
– ocenie i leczeniu miofastycznym (mięśniowo-powięziowym),
– protokołach fizjoterapii sportowej,
– analizie ruchu w fizjoterapii sportowej.

Przebyłam kilka kursów i szkoleń fizjoterapeutycznych i w dalszym ciągu podnoszę swoje kompetencje:
– zintegrowane metody fizjoterapii,
– FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz),
– Suche Igłowanie (David G. Simons Academy DGSA Dry Needling for Miofascial Pain 1&2),
– KINESIOTAPING KT1-KT2 Kinesio Taping Association International (KTAI) ,
– Muzykoterapia,
– INDIBA activ Level1

Webinaria:
– Pilates w wadach postawy,
– Wady postawy – niezbędnik diagnostyczny
– Ostry dysk – jak ugasić pożar?
– Ewolucja stopy w praktyce
– Technologia vs badanie manualne w podologii i podiatrii
– Stopa a limfatyka
– Przepona i oddech
– Terapia w rozejściu mięśnia prostego brzucha
– Diagnostyka postawy ciała, chodu oraz biegu
– Wykorzystanie diagnostyki obrazowej i radiologii w codziennej praktyce fizjoterapeuty
– Zawroty głowy: diagnostyka różnicowa i terapia
– Profilaktyka bólu kręgosłupa
– Current trends in research on scoliosis and other spinal deformities

 

Tomasz Baran
fizjoterapeuta

 

Jestem fizjoterapeutą z tytułem magistra. W zawodzie pracuję od 2013 roku.
Specjalizuję się w terapii skolioz i wad postawy u dzieci. W swojej pracy cenię sobie pozytywne podejście do młodego pacjenta, uwzględniając jego potrzeby i niepokoje. Staram się kłaść nacisk na budowanie partnerskiej relacji z dzieckiem. Cechuję się łagodnością.
Pracuję również z pacjentami po urazach i zabiegach operacyjnych, a także z problemami przewlekłymi.
Moje zainteresowania to podróże, turystyka górska i muzyka.

Wykształcenie i ukończone kursy:

  • Wyższa Szkoła Rehabilitacji w Warszawie (licencjat)
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie (magister)
  • Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz i Wad Postawy (FITS)
  • Metoda SKOL-AS – terapia skolioz
  • Fasical Distortion Model (FDM) – terapia powięziowa
  • Kurs PNF basic

 

 

Anna Borowiecka – Jurga
logopeda, terapeuta integracji sensorycznej

 

Pacjenci mówią o mnie „Logopeda z pasją”. Kocham ludzi, a logopedia jest rzeczywiście moją pasją, dzięki której mogę choć trochę zmieniać świat pacjentów na lepszy i łatwiejszy. Od 2010 roku zawodowo jestem związana z tą interdyscyplinarną nauką, a „sercem” od zawsze. Staram się rozwijać mowę i poprawiać jej jakość. Wykorzystuję wiele różnych metod wspomagających, które pomagają mi osiągać zamierzone cele terapeutyczne. W kręgu mojego zainteresowania są pacjenci dorośli jak i ci zaczynający swoją przygodę z szeroko rozumianą mowa i komunikacją. Terapię ustalam po wnikliwej analizie indywidualnych potrzeb i możliwości pacjentów, opartej na całościowym badaniu logopedycznym (diagnozie).
To Pacjenci wyznaczają mi nieustanną drogę mojej edukacji. Dzięki Nim uczestniczę w licznych kursach i szkoleniach w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Wiem, że każdy problem jest możliwy do rozwiązania lub złagodzenia. Ważne, by potrafić go zidentyfikować i skorygować z sukcesem. Nie boje się wyzwań.

 

dr Maria Czubak-Wrzosek
ortopeda
Jestem lekarzem na co dzień pracującym w Klinice Chorób Kręgosłupa i Ortopedii CMKP Szpitala Klinicznego im. Prof. A. Grucy w Otwocku. W swojej praktyce klinicznej specjalizuję się w zachowawczym i operacyjnym leczeniu chorób kręgosłupa zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych. Szczególnym przedmiotem moich zainteresowań są deformacje (skoliozy idiopatyczne, wrodzone, nerwowo-mięśniowe, Ch. Scheuermanna) oraz zespoły bólowe kręgosłupa. Zajmuję się diagnostyką wad postawy, prowadzeniem leczenia gorsetowego, kwalifikowaniem do leczenia operacyjnego oraz rehabilitacyjnego. Absolwentka I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, autorka prac naukowych z zakresu ortopedii i traumatologii narządu ruchu, w trakcie studiów doktoranckich w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego, uczestniczka licznych krajowych i zagranicznych konferencji, kursów i szkoleń dotyczących ortopedii, ortopedii dziecięcej i chirurgii kręgosłupa. Pasjonatka kolarstwa.

 

 

 

Magdalena Strzelczyk
fizjoterapeuta

 

Patrycja Matuszewska
rejestracja

 

Małgorzata Ziemińska
rejestracja